132 505 wyniosło rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w styczniu bieżącego roku. To o 8,15 proc. więcej niż w styczniu 2012 r.
Według szacunkowych danych wydawcy, sprzedaż ogółem wyniosła 61 379, a inne płatne formy rozpowszechniania – 71 125.
WPROST w styczniu pozostawał tygodnikiem o jednym z największych zasięgów dotarcia, jednak wyraźny spadek sprzedaży egzemplarzowej spowodował, że wydawca, który na bieżąco monitoruje poziom sprzedaży, zdecydował o zmianach w piśmie. Za wdrożenie zmian odpowiada od końca stycznia nowy redaktor naczelny tygodnika, Sylwester Latkowski, który wcześniej jako szef serwisu Wprost.pl, w ciągu niespełna roku doprowadził do wzrostu liczby użytkowników o 42 proc, a liczby odsłon – o ponad 100%.
NOWE OSOBY W REDAKCJI WPROST:
Pierwsze zmiany wprowadzone we WPROST przez nowego redaktora naczelnego spotkały się z przychylnością i zainteresowaniem czytelników. WPROST obecnie jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do zespołu współpracowników tygodnika dołączyli m.in. Tomasz Sekielski, Marzena Rogalska, Jarosław Kuźniar, Agata Młynarska, Karolina Korwin-Piotrowska oraz – w charakterze wydawcy – Magdalena Papuzińska. Zmniejszyła się za to liczba felietonistów, ale dotychczasowi felietoniści nadal piszą dla WPROST. Wkrótce na łamach tygodnika pojawią się kolejni nowi autorzy.
WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIĘGU:
W 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2012 r. wyniosła 74 257.
Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników.
WPROST jest obecnie dostępne w:
- największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
- alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej
- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.
100% WZROSTU W INTERNECIE – WPROST.PL numerem 1
W 2012 r. tygodnik WPROST znacząco zyskał również w Internecie. W styczniu 2013 r. Serwis Wprost.pl był najczęściej odwiedzanym serwisem internetowym wśród serwisów tygodników opinii Wprost.pl zanotował w styczniu (wg danych Megapanel PBI/Gemius) 7 mln 477 tys. odsłon na komputerach oraz prawie milion odsłon na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedziło 887 tys. użytkowników. Użytkownicy spędzali w serwisie średnio 8 minut i 42 sekundy. W ciągu roku – od stycznia 2012 r. - Wprost.pl zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.). Liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponaddwukrotnie, a czas spędzany na witrynie wydłużył się o 3,5 minuty. Serwis Newsweek.pl odnotował w tym czasie o 16,73 proc. mniej użytkowników i o 17,1 proc. mniej odsłon. Serwis Polityka.pl ma o 58,72 proc. mniej użytkowników i o 50,7 proc. mniej odsłon.
NAJBARDZIEJ OPINIOTWÓRCZY TYGODNIK W POLSCE
W styczniu i w lutym WPROST pozostał też najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Na publikacje WPROST inne media powoływały się w styczniu 156 razy, w lutym - 175. Raporty „Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów” Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu).
WPROST jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem od 2010 r., wyprzedzając pod względem liczby cytowań pozostałe tygodniki i mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
NAJCHĘTNIEJ WYBIERANY PRZEZ REKLAMODAWCÓW:
W 2012 r. WPROST pozostawał także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w roku 2011. W tym samym czasie przychody Newsweek Polska wyniosły 133 358 801 (wzrost o 11 proc.) i były o 0,88 proc. niższe niż WPROST. Przychody tygodnika Polityka wyniosły 77 882 780zł – o 1 proc. mniej niż rok wcześniej - i były o 42, 1 proc. niższe.
NAJWIĘKSZY ZASIĘG, NAJLEPSZA CENA – „PAKIET REKLAMOWY OPINII DO RZECZY + WPROST”:
Biuro Reklamy WPROST oferuje również pakiet zasięgowy obejmujący tygodnik „Do Rzeczy”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem obu tygodników to ok. 260 000 tygodniowo czyli ponad 1 040 000 egzemplarzy miesięcznie!
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST od końca stycznia 2013 r. jest Sylwester Latkowski.
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wprost-nizsza-sprzedaz-motorem-zmian